Friday, May 27, 2011

ADA TOYOL DALAM RUMAH AKU? TOK TOK TOK TOK...

Salam Jumaat korang!
Malam tadi malam apa? Yeee, malam dimana TV menayangkan citer-citer seram belaka.
Malam Jumaat memang mintak mahap le aku nak tengok TV3 ke, Ria ke, Prima ke, Oasis ke, NTV7 ke... Aku akan setia dengan channel 701 Astro je layan CSI.
Haah memang ponnn aku penakut.

Aku tak paham la nape malam Jumaat je sinonim ngan hantu.
Yang aku tahu mak aku ajor, malam Jumaat roh atuk nenek yang meninggal akan jenguk keluarga depa ni. Jadi ahli keluarga ni bagi la buah tangan Yasin kat depa untuk bawak ke 'sana'.
Roh ngan hantu sama ke?
Hantu tu bukan jin ke?
Roh tu pulak sesuatu yang Allah rahsiakan dari manusia jadi takde siapa tahu sebenarnya perihal roh & alamnya melainkan yang dicatatkan dalam Al-Quran sahaja. Wallahualamm. Kalo salah betulkan aku ek.

Tapi dok aku cuba menafikan kaitan hantu dengan malam Jumaat ni (ye ye aku tahu malam Jumaat sinonim ngan yang 'tu' gak. ini blog rating 'U' ye. jangan konar), malam tadi aku ter'kena'.

Citer nye begini...

CSI baru je abih. Mr Semtz dah hanyut. Mikail pon dah lama hanyut.
Jam Blackberry aku dah tunjuk kui 11 lebih.
Aku ingat nak tunggu si Mikail bangun untuk susu kui 11 dia tapi dianya dah sampai Hong Kong kot..

nyenyak zzzzz


Takpela aku biarkan, nyenyak benor dia tido.
Aku pon senang hati, terus tarik selimut nak ikut anak aku belayar ke Hong Kong gak, kebil-kebil 4067392 kali aku pun hanyut zzzzzzzz....

Tiba-tiba aku jumpa bos aku. Baju dia kelakor sangat - kemeja petak-petak hijau lengan panjang tak tuck in, seluar 3 suku kaler coklat. Iskk kang ada award ceremony kat lobby ofis ni takkan bos nak pakai gini macam Bangla outing tengok wayang hari Ahad je!
Oit bos! Seme director kena pakai baju company la bos. Takkan nak attend award ceremony pakai seluar 3 suku cenggitu bos! Kang Presiden marah kat saya bos! Jap saya pegi hantar driver amik baju biru company bos tukar ye! Iskk sempat ke ni, alamak driver aku punye nombor henpon mana pulak? Takkan aku kena drive pi umah bos amik baju dia! Kang telefon ofis berbunyi sape nak angkat? Hah hah panik panik!
Tiba-tiba..

Tok tok tok tok tok...!


Tok tok tok tok tok!

Uik? Bos ketuk pale aku ke?

Tok tok tok tok..!

Aku pegang pale, ok je.

Tok tok tok lagi.

Eh? Ni bunyi betui ni.
Tok tok tok...!
Aku terbukak mata luas! Errkk.. malam Jumaat!

Tok tok tok tok....!

Halaaa... bunyi dari bilik air laaa..
(teori aku bila takut di tengah malam - tengok manusia lain di sekitar anda kot ada yang sedang jaga boleh ajak borak)

Jadi aku pun pusing ke kanan nak tengok Mr Semtz.

Aik??

Aku bingkas bangun, tengok ke arah bilik air.

Dalam samar-samar aku nampak kelibat kecik!

Ada TOYOL KECIK TENGAH MAIN GENDANG!

Aku pun capai Blackberry - SNAP!




kemain laju tangan si'toyol' ketuk 'gendang' aka bekas susu



HAH!! KANTOI!

errk!

Apa ko buat tu sayang oiii berderau darah mama tau! Iskkk..

Sebenornya masa aku pusing kanan tu aku perasan Mikail takde kat sebelah aku!



Malam Jumaat la sangat!



Nota tumit: ada award ceremony kat ofis aku pagi ni dan aku dari petang semalam  takut bos lupa nak pakai baju company yang disediakan walhal aku dah ingatkan dia tapi semalam dia sibuk sangat sampai aku tak sempat nak ingatkan dia sekali lagi jadi malam tadi aku tido dengan kerisauan bos aku pakai baju petak-petak ke ceremony tu nanti  :-)






10 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Kakzakie said...

Selalu begitu Ija. Kita terbawa-bawa apa yg duduk dlm minda kita.

.... sicomel ni main tengah malam sendiri. Kelakar pulak. Tapi bagus dia tak menangis.....

Ija Zambry said...

> kakzakie - hihi! memang merapu je mimpi kalau hati tak tenang masa tidur tu.
heh sikecik tu memang kalau pampers tak penuh or perut tak lapar dia terjaga malam2 akan main sendiri tanpa nanges :-)

charlyzediana said...

hahaaaa!! klaka la mika ngan mama dia neh.....hahahaha!!

Ija Zambry said...

heheh lamee tak jumpe mami nana esok jumpe jgn terkejut mikail dah lasak ya amat :-)

DrSinga said...

betis gebu siapa sebelah toyol kecik tu??
:)

Ija Zambry said...

> drsinga - ahahaha betis bapak toyol entefrem pon ko nak tegor ye kak! gegegegegegebuu? berbulu ada lee hahahahah!

Daddy Ziyyad said...

hahaha...DrSinga tuh mata melilau tgk betis...muakekeke..

sampai mengigau bos pakai style lawak tu....:P

Ija Zambry said...

> daddyziyyad - mata doctors memang melihat 'the whole picture' kot! heheh. what say u dz? hehehe.

Cik Ina Do do Cheng said...

dikantoi oleh anak sendiri. okey good boy tak kacau maknya.

Ija Zambry said...

> kak cheng/cik ina - maunye tak kaco, dah dia bangun tu mamanye kena la berjaga lak jadi pemantau terhormat grrr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!