Friday, May 20, 2011

ABANG NAK KAWEN LAGI? SABAR..!

Ada ke orang Malaysia yang tak tahu lagi citer Salih Yaakub nak genap kuota?
Sana sini paper heboh weh laaa makin glemer ko Pak Salih!

Aku yang tak gemor sangat citer kawen banyak ni pon terkena tempias tadi!
Uikk??

Err, jangan gabra ahli keluarga ku sekalian.. hehehe Mr Semtz masih di takuk kemampuan SEorang isteri sahaja (oucchh! heheh sowi B, kalo u terasee baca ni hehe)

Tempias nya begini... tengah aku sibuk meminjamkan telinga untuk sesi gosip mak-mak dara di opis ni tadi, terdengar le satu suara nyaring (nape makcik2 suke cakap ngan sore nyaring ek?) wat satu ayat penyata yang merenggut jiwa halus ku ececeee..

  "Salih tu anak dah ramai kan? Kalo bini-bini dia semua TAK BOLEH BERANAK, aku paham la nape dia kawen banyak! Isskkk tak paham aku!" 
(sape suh ko paham cikkak? ada exam pasal Salih Yaakub ke ko kena amik?)


Fakta: 
Suami yang isterinya sukar untuk mengandung boleh kahwin lain tanpa perli / kutukan orang keliling


(T_T) kan?

Tapi Alhamdulillah aku & Mr Semtz insyaAllah takda perang baling pinggan mangkuk hempas pintu baling henpon cakar dada tarik rambut korek mata putar tengkuk (isk brutal imejinasi aku) dek kerana Mr Semtz baru pasang niat nak pasang bini baru sebab anak.
Err aku yang suh dia kawen lagi ada la! Hehehe.

Tapi tipu la kalau aku kata rumahtangga aku tak berkocak waima sedikit pun dek isu anak ini. Gaduh-gaduh, majuk-majuk normal tu ada la. Selalunya aku la yang bangkitkan isu kawen ni. 
Betul tak tipu aku penah suruh dia kawen lain. Siap aku suh dia cari calon sendiri lagi (uwaaa)
Aku baik hati? Hmmm bukan isu baik hati atau jahat hati. Aku rasa waktu tu lebih kepada KECEWA kot. 
At the verge of giving up. Sape yang penah rasa macam aku childless for almost 10 years, tahu la perasaan pompuan macam aku ececece mode sedih pulok ek hehehe.
 
Tetapi aku bersyukur amat ya Allah, kami diberi KESABARAN yang cukup untuk mengikat kuat jodoh ini.

Rahsia rumahtangga bahagia - SABAR!

Kalo tak sabar?
Baca ni ayat Zizan RL : Sabar sabur tak sabar masuk kubur! Pis!






 

6 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Kakzakie said...

Segalanya telah tertulis di Loh Mahfiz siapa pasangan kita. tak usah pertikai yg nak kahwin dua/tiga/empat.....

Doa kakak moga Ija sabar menanti...

Ija Zambry said...

kakzakie, ye betul tu kak, ajal maut, jodoh, rezeki semua dah tertulis.

err kak, dah tak menanti dahh tuuu si mikail tuu! hehehehe.
cume yelah, sampai sekarang memang bile ada isu lambat ngandung, susah ngandung, mandul etc yang digosip2 dek orang lain, saya akan masih terasa. dah terbiasa kot.

Cik Ina Do do Cheng said...

ija,

Sebelum kahwin cik ina dah wat perjanjian ngan suami, andaikata dia ada perempuan dan ada hati nak kahwin lain. kita orang akan bercerai. nak wat cam mana cik ina tak nak hipokrit, bagi cik ina kasih sayang tak boleh dibagi dua.

tang cite salleh yacoob alah alah mengeletis nak kahwin 4 nak keluar semua surat khabar, fed uplah cik ina dengar. nak glamer apa. kalau nak kahwin pegilah kahwin senyap-senyap apasal nak kecoh kecoh.

Ija Zambry said...

kak cheng/cik ina, wahhh sangat berkarisma akak leh wat perjanjian gitu. betui kak. saya pon senornya takmo laki kawen lain. tapi keadaan telah memaksa saya berfikir panjang lalu terpaksa bersetuju dengan hak seorang suami islam yang boleh pasang 4 branch (T_T)

pasal salih yaakub - kan?!!!!

Tina Othman said...

kalau salih yaakob rasa dia mampu, apa hak kita untuk menidakkannya yea tak??

makdara TERdiva said...

bersyukur dengan apa yang ada..w/pun ada 1 lebih baik drpd yg takde langsung..lagi kesian kan..tsk! tapi tulah rezeki masing2..

DIA berikan apa yg dia nak so kena redha dan usaha lagi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!