Friday, April 15, 2011

KU SERU NAMAMU RINGGIT MALAYSIAAA..MARILAH KEPADAKUUU..MARILAHH..

TERbaca satu status kat Fesbuk pagi ni. Oh ya memang, aku suka bukak Fesbuk, hari-hari aku tengok Fesbuk (ulang 20x macam anak murid Cekgu Shaari).

BUKANNAMASEBENAR aku belum sampai seru lagi laa! jgn kaco aku boleh tak?! #$@*!!!

Uih bukan main marah BUKANNAMASEBENAR (kompem la bukan nama sebenar, korang nak aku kena pancung letak nama betul?) Seru apa agaknye ek? Sape pulak nak menyeru dia ek? Mengikut pengalaman aku berada di muka bumi ni selama 21 tahun 35 tahun (ya, saya makcik-makcik) selalunya menda misteri yang selalu dikaitkan dengan sampai seru ada beberapa. Antara yang paling glemer:


- Bile nak ke Mekah ni weh, kepala dah putih seme dah tu. Bebawak le bertobattt.
- Belum ada seru le Yop..(nada tak bersalah tak bertaubat lagi)

- Ai anak kamu belum kawen lagi ke Tipah? Bukan dah lama ke kojenye?
- Atenyer belum sampai seru Minah oii. Boiprennye keliling pinggang! (nada eksyen sikit)

- Ayang, janji dengan abang lepas kawen nanti ayang pakai tudung okay?
- Alaaaa tengok la duluuu.. tunggu seru ye. Tak pomis ye abang yeee? (nada gedik)



Sape yang mula frasa 'sampai seru' ni pon entah la. Ada suara ghaib ke tukang seru-seru orang ni?
Aku sampai sekarang susah nak translate ke bahasa lain bila ada job translation dengan frasa 'sampai seru' ni.
Korang reti? Cer translate lam English sat aku nak tengok.


Tapi kan, korang rasa seru yang mana agaknya belum sampai kat kawan Fesbuk aku sorang ni? Hint? Dia lelaki berumur 18 tahun (apa senyum-senyum, makcik 35 tahun takbleh ada kawan Fesbuk lelaki 18 tahun ke?)

Aku nak seru duit je. RMmmmmmmm......RMmmmmmm.....RMmmmm.....<fade out>



0 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!