Thursday, October 28, 2010

WE ARE PREGNANT!

Korang penah dengor tak pasal orang tak ber-anak lepas amik anak angkat terus ngandung? Aku ni jenis sangat percaya qada qadar Allah SWT so bila ramai yang suggest angkat anak, aku sangat2 reluctant. Mr Semtz lagi lah, man-ego, hiks! Tapi selepas bertahun lama kawen (7,8 tahun tu lama koo) tak beranak, you will do whatever it takes despite your own principle to get pregnant. Dan aku pon pelan2 pujuk Mr Semtz. Ayat aku masa tu kalo tak salah - "Sape nak jaga kita bila dah tua sok?". Bila dikenangkan ayat tu, memang akan buat aku fikir panjang. Takkan la adik2 aku atau adik2 Mr Semtz nak jaga abang/kakak depa yang tua bangka ni sok2 kann. So, aku pon slowly korek info on adoption. Of course yang guna agent luar ni la, sebab kalo guna jalan lurus a.k.a Jabatan Kebajikan, haa al jawabnye sampai tua sok baru kitorang dapat angkat anak sorang kot (tak caye, korang try tepon welfare office tanya baper panjang list parents yang nak angkat anak? pengsan ko dengor tau!)

Story mory cut shorty, aku tingat la kat ex-colleague aku yang angkat sorang baby boy guna agent ni. Bayor about few thousands and memang bela dari baby tu brape ari jumpa dunia lah. So aku pon tepon minah ni, (dia lagi sian ko, 1st baby meninggal lepas brape ari lahir due to hape ntah, huhuhuuu memang sian sangat) and dia pon suh aku pikir masak2 semasak2nye sebelum dia intro aku kat tempat dia amik baby dia dulu. Kena bayar kalo tak salah 3k ringgit mesia and everything will be done from mahkamah to surat veranak etc. Kitorang cume isi borang, submit almende alah itu ini, goyang kaki, tunggu baby. Siap leh pilih baby lagi. Ekceli agent ni mukan le jenis pasar gelap tu, legal lah kot sebab depa leh buat seme legal doc on your behalf, cuma kena bayar lah. Bukan jual baby tau. Beza ngan Welfare Dept, is the fee. Govt ofkos la free. Tapi lambaaaaaaaaaaat le kan! Yang ni sap sap soy je. Babies yang depa amik ni plak are from a shelter house for young pregnant teenagers, so go figure out yourself lah how the babies was made. (Iklan: Jaga anak2 dara anak2 teruna korang bile depa dah bercouple tu ye.. bile berdua, nomor tiga tu assyaitonnirrojimmm).

Bile dah suh fikir tu, ofkos la, kitorang amik pandang orang keliling gak, especially our family members. Mak aku terang2 tak suker tau. Tetap gak dia suh aku cube lagi, tunggu lagi. Zuriat sendiri lain ngan zuriat orang katenye. Tapi macam mana la mak oii, anakmu ni dah stress tahap gaban bile cecah umur 3 series ni masih tak berzuriat uwaaa! So, dengan opinion mak aku tergantung camtu, aku pon hold dulu lah nak pi tengok baby angkat.

Kuasa Allah, dalam kalut2 fikir nak amik tak nak amik tu, satu hari di bulan pose (masa ni dah tahun 2008) acik pasan good fren lambat lagik, so seperti rutin biasa - mari kita checkk! Jeng jengg... 2 LINES? Dua ke ni? 1st time dalam sejarah testing syensyen acik dapat tengok ngan jelas 2 garis kat stick tuh! Ingat lagi time tu baru nak mandi balik keje, terus kuar balik bilik air tunjuk kat laki i tanya dia nampak 2 lines tak? Blur2 je Mr Semtz angguk (sebab dia tak tau ok, apa makna line2 tu). Aku ofkos la muke eksaited tanya dia sambil dok ulang soalan & dia pun ulang jawab. Then bila aku kata 2 lines tu maknanye peknen baru la aku nampak muke dia plak eksaited haha. So, pas berbuka hari tu, berdesup laju je la kitorang ke klinik Noor Hajar Seksyen 18. Aku sorang je masuk bilik doktor. Hai... Allah je tau perasaan aku masa doktor cakap (sambil pegang test stick) "Ni confirm pregnant ye!" Alhamdulillahhhhhh! Syukurrr Ya Allah!!! I was 6 weeks preggy that time!! Senyum lebar (sambil ketar2 ko! eksaited sangat hihi!) Aku bagitau Mr Semtz, memang lagi lebar la senyum dia! Pastu lam keta balik umah dua2 cam kerang busuk hahaha! "We are going to be mama & papa, finally!

And that was about 1 month after I took Biodex, you all. Haa sape nak beranak (lagi), pi cari kat kedai cepat! :-D

2 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Hanney Hanafiah said...

same la kite, biodex jugak..hihi

Rohani Hashim said...

serius, berair mata hany baca part ni. sebab dapat merasa kegembiran bila nampak 2lines tuh. uuuu hany tak dapat2 lagik tgk 2lines tuh.

doakan kami jugak yer ija...

hany pun be masuk 2nd treatment nih. br je start thn ni amek treatment kt pakar. mmg dengar gak pasal biodex tuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!