Wednesday, May 18, 2011

MIKAIL DI RUMAH OPAH STEWAN - EPISOD 2 : ANGKER...? HEHEHE

Sambung cerita dari SINI

Okay, tips yang selalu aku guna pakai bila balik dari mana-mana pon dengan Mikail:


Sebelum melangkah masuk ke dalam rumah, baca 'ayat penggerak' (tengok gambar kat bawah) 3 kali dan ludah ke kiri sekali, bagi salam dan langkah masuk kaki kanan:


Si bibik punya petua pulak agak pelik tapi bak kata dia "Mujarab buk!"
Caranya? Agak ekstrem dan eyuwwwwww! Sorry ye kalo ayat acik kat bawah ni detail sangat sampai ada yang 'segan' nak baca. Anggapla ini ilmu untuk dikongsi bersama..

Untuk anak lelaki, si emak perlu buat. Kalau anak perempuan, si ayah.
Buat begini ye:
Sebelum bergerak balik dari mana-mana tempat dikhuatiri ada yang bakal mengikut si anak, si emak/ayah pi lari tempat selindung sikit, letak tangan sebentar kat dalam seluar dalam (lebih tepat di kawasan tuuuttt). kemudian dengan tangan itu usap muka si anak 3 kali sambil selawat.

Rasional cara sebegini? Kita dengar penjelasan bibik. Silakan bik!

Bibik: "Ya, emangnya antu-antu ini idak gemar sama baunya itu la buk. InsyaAllah majarab ya anak saya dulu pun begitu lah, nangissss aja, kok saya sapukan begituh nahh senyep!"

Sape nak cuba, silakan.

Sambung cerita malam si bibik kena tindih tu.
Dia sebenarnya tidur dengan mak aku dan adik aku, Mak Su si Mikail.
Jadinya, lepas dia dapat gigit tangan 'si misteri', dia terus beristighfar kuat.
Adik aku terkejut masa tu baring sebelah bibik tengah men SMS, tak tido lagi.
Lepas dengar citer bibik dia pun seremm terus takleh tido lena. Dah la tak lena, tengah mamai tido tu terasa nak shishi le pulok. ye la, sape tido ngan mak aku kena kulit tebal wo - mak aku tido bermandi angin sejuk ekon brrrrrrr...
Jadinya si Mak Su pon teragak-agak la nak pi toilet yang memang bersambung je dalam bilik tido tu. Dek tak tahan sangat dia pon gagahkan diri masuk le toilet.

Nak jadi cerita, pintu toilet tu ada langsir (ye, mak aku sangat suka pakaikan baju kat pintu-pintu dan tingkap-tingkap rumah supaya tak nampak bogel).
Masa si Mak Su ni nak tutup pintu toilet, kesan tarikan dan tolakan angin + graviti + kelajuan pintu, ada la sikit hujung langsir yang tersepit celah pintu. Si Mak Su perasan tapi terus je dengan agenda utama dia masuk toilet tu.

Dok ralit lepas dendam, tiba-tiba..

Jeng jeng jeng.. kain langsir yang tersepit tu tiba-tiba DITARIK dari luar!

Ulpp!

Si Mak Su dalam hati dok berdoa laa ada mak atau bibik yang tolong tarik.
Keluar dari toilet dengan rasa berdebar..
Mak aku & bibik tengah nyenyak TIDO!
Halaaaaa..!
Tak cakap banyak, si Mak Su tarik selimut selubung dengan dada berdebar kencang.
Siapakah?
Adakah?

Pagi esoknya, lepas bibik bercerita kisah angkernya, si Mak Su bukak cerita. Bulat mata kitorang ternganga dengar citer langsir.
Tetiba adik aku yang lagi sorang - Mak Yang si Mikail bersuara,
"Tu AKU laa. Malam tadi sakit perut gile! Nak masuk toilet tiba-tiba ada orang plak! Terpaksa aku pi toilet dapur ni tau. Suruh Ajib (asben) teman tunggu luar pintu huhuhu!"

HAHAHAHAH! Legaa!

Tapi pastu mak aku pulak,
"Eh tapi mak bangun awal pagi tadi sebab rasa panas. Tengok-tengok ekon dengan kipas dua-dua OFF. Mak tengok kome berdua (bibik & si Mak Su) elook je selimut! Kome ada tutup ke?"

Si Mak Su & Bibik: GELENG kepala.

Haaa!!! Sape tutup?? Aiyyokkk!

Si Mak Yang bersuara lagi,
"Ala mak, ekon tu memang kitorang selalu letak timer tu pasal dia OFF sendiri!"

HAAHAHAHAA! Adehh.. memang lega mak aku.

Tapi.. tu ekon?
Kipas yang tertutup tu?
Takde pasang timer rasenyer.
Hmmmmm... aiiyokkkkk...

Kawan' si bibik tu kott.. kan?









0 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!