Thursday, May 12, 2011

MAKAN DAN PENGSAN DI OFIS


Hari ni di ofis ada makan-makan.

Kucing-kucing campur singa semue dah berjimba di Italy, jadi tikus-tikus mondok, tikus putih, cekelat, jingga, tikus comel macam tuan kemah, semua sepakat setuju nak merembeskan asid perut lebih sikit hari ni  - POT LUCK time!
(haiss.. ada yang tak tau ke metafora aku bagi tu.. kucing tu bos, tikus tu pekerja bawah telunjuk bos le.. tu laa masa kelas BM tak bagi perhatian kat cekgu ajar)

Dah namanye pot luck, maka wajib le ada makanan home made. Dan dek kerana ofis ku 'Satuu! Meleysiaa!' (jerit gaye Tok Najib) hanya yang ada cop 'binti' kat nama sendiri je dibenarkan memasak. Nak masak hape sendiri punye suke la. Janji sedap dimakan hingga bertambah berkali-kali. Yang nama ada 'bin' atau langsung takde tu dibenarkan bawak makanan beli atau pun contribute duit pool money beli makanan.
Adil? Ok la pada aku. Lagipun mak-mak dara ni konfem nak tunjuk skil memasak masing-masing kan (hihi aku le tewww!).

Menu? Klik gambor untuk lebih JELES jelas!



Macam kenduri koo..


Aku masak apa? Hikhik.. apa lagi... INI la.
Gambar? Tak sempat amik la. Hehehe baca bebetul ye - tak sempat tuu.
Cepat sangat ilang masuk perut colleagues ku yang sporting! Eh, aku wat banyak tauuu.
Dan aku dengar banyak perkataan ini - sedap!
Hihihi! Aku kembang setaman dah nih!
Haa cepat-cepat korang terai resepi aku tu. Wat pot luck kat opis korang lak ye. Kompem dapat mengembang macam aku gak hahaha!

P/S: kawan-kawan VSG yang sedang membaca entri ku ini - terima kasih kerna membuat ku rasa berbaloi membanting tulang menggulung sushi malam tadi dengan diiringi tangisan si Mikail yang nak mamanya dukung dia huhuhu..

3 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Anonymous said...

fuiyohh! ada potluck tu..

arini kita kenduri kat McD kota kemuning..2 jam keluar opis mcm opis atuk yg punya..

hahaha!

uncle gedek said...

1) VSG tu apa?

2) Apa makna 'Tuan Kemah'?

:)

Ija Zambry said...

mdt - ape baarang kenduri kat mekdi hehehe. opis tu kan umah kedua. sker ati la kan wat mcm kat umah pertama hehe

pakcik gedek - (mdt suh panggey pakcik). err VSG itu adalah singkatan untuk Vehicle Sales Group salah satu department di syarikat bukan milik saye ini.
tuan kemah adalah kata ganti diri saya yang kedang-kadang malu nak ganti nama sendiri bila berbicara di blog (contoh ayat entri: ari ni opis IJA ada makan-makan. IJA masak sushi. terima kasih buat semua kawan2 IJA) err sendiri bace, sendiri rase nak muntah. sekian terima kasey :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!