Friday, April 8, 2011

KENAPA AKU PULAK KENA CAKAP INDONESIA?

Pagi tadi terbangun lewat cikit. 
Kelam kabut turun tingkat bawah bawak bakul susu Mikail.

    Bibik :   Kesiangan ya buk.
    Aku: :   Haah, sebab malam tadi kemalaman.
    Bibik:   (diam)

Pemahaman aku:  keSIANGan = bangun lewat, keMALAMan = tidur lewat la kan?
Salah ek?

Len kali taknak cakap Indon la dengan bibik.

Gambar hiasan. Takde kena mengena dengan aku. Dengan bibik ada sikit kot.



4 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Anonymous said...

mesti bibik ko pening! haha!

SITI NOARIZAH ARIS said...

Assalam.. hehe bibik pun leh terdiam dgr kita tersalah bahasa.. ok dtg cni wat knjgan blas & gegar blog kamu jugak ..Salam kenal yea !!

Ija Zambry said...

MDT - haha tule sape suh jadik bibik aku heheh!
CT - salam kenal jugee! maceh sudi terjah. tu la tamo ckp indon la pasni.

Unknown said...

ehehe..lawak gak aa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!