Thursday, April 28, 2011

GOSTAN.. GOSTAN...JAGA-JAGA ADA BOTOL SUSU KAT BELAKANG.. OPP!!

Yeayy Mikail dah boleh merangkak - gostan. Backward crawling kata omputih.
Hai la sayang, gostan pun gostan lah. Mama tak kisah, janji ko boleh capai toys yang berselerak mama buat nak bagi ko amik tu sudah.

Ikutkan umur Mikail minggu ni dah 9 bulan (umur calendar) tapi umur betul (sebab dia preemie) baru 7 setengah bulan gitu so, rasanya crawling (backward ke forward ke) at 7 bulan tu normal la kan? (sile jawab 'ha-ah'! aku nak sedapkan ati ni).
Aku terbaca kat banyak website baby development yang preemie punya milestone kena ikut umur betul, bukan umur calendar. Jadinye aku lega gak la bila Mikail dah mula posisi merangkak 2 minggu lepas dan mula merangkak gostan minggu lepas. Alhamdulillah. Mama dah tak risau! Yeayy!!

Hihi nape tetiba aku bukak citer Mikail merangkak lak pagi ni? Sebab pagi tadi terborak (ter = tak sengaja) lama-lama ngan sorang colleague kat pantry. Sembang pasai anak.
Anak dia girl 7 bulan. Anak aku boy 9 bulan.
Anak dia dah berdiri pegang sofa. Anak aku baru belajar tepuk sofa.
Ye la dia menang.
Tapi...
Anak dia baru 7 kg. Anak aku dah 9 kg.
Hehehe.
Aku pulak menang.

Kat pantry ofis sambil tunggu coffee bar proses kopi pun leh wat baby contest hehehe.
Pompuan..pompuan..


2 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Anonymous said...

tiba2 terjeles tengok org asik citer baby kecik..grrrr..

nak pinjam mikail jap boleyyyy???

Ija Zambry said...

nak men baby, wat sendirik laa lalalalala (eh ada bau nasik minyak laa) :-P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!