Friday, April 22, 2011

CERAIKAN AKU KALAU KAU NAK ANAK!

Hihi, tajuk entri tak bleh blah lagi. Skrip sapa tu?? Haa baca terus.

Aku nak kongsi satu tips yang dah terbukti berkesan kalo nak cepat mengandung -
JANGAN MINUM KOPI!

Ini memang terbukti. Aku dapat tip ni daripada internet (mana punye website korang jangan tanya aku dah lupe daa). Banyak kajian dan debat pasal isu ni. Tapi tukang kaji dan pendebat dari seluruh dunia (dunia ye, bukan Malaysia tau) dah pakat-pakat capai satu resolusi (macam ar ti em lagi laa):
Secawan kopi mengurangkan 50% peluang untuk mengandung

Haaaa takut tak? Separuh tuu!

Duhai isteri-isteri bersemangat kental yang sedang berusaha keras untuk mengandungkan zuriat suami, sila jauhkan kopi dari diri anda oke. Kalau secawan dah 50%, ko kire je la kalau average peminum kopi tegar ambik berapa cawan sehari.. (pengsan).

Kenapa aku tau tips ni berkesan?

Adeh, takkan takleh agak kott.

Ye, aku dulu sangat suke minum kopi.
Free coffee maa! Opis aku sangat kaya (betul, bukan gurau), coffee bar bersepah-sepah, tinggal tunggu ko tadah mug je kat muncung bar tu kuar air kopi yang aromanya aduiiiiiii tak tahaannn (sape tak minat kopi boleh berhenti baca entri ni kat sini). Satu opis leh bau bile sorang tadah mug. Kalo sepuluh orang tadah mug, orang tengah tido (pura-pura penat keje) pun leh terbangun dek bau kopi.

Jadinye lepas aku terbaca tips ni, aku pon dengan berat hati telah berkata 'Tak Nak' pada kopi (imej: aku pegang mug isi air putih dengan sebelah tangan diangkat gaya menahan teksi di depan coffee bar). Aku dan cik kopi 'bercerai' sementara.. hukhuk.
Sebulan lebih kot lepas tu, aku peknen si Daris.

Ya, rezeki Allah, Dia yang tentukan.. bukan sebab 'kuasa' si kopi.. tapi apa salahnya ambik tips yang tak rugi pon kalau kita ikut kannn :-)

Tapi kan, masa peknen aku 'rujuk' balik dengan cik kopi hahaha. Tak tahann. Hari-hari mesti minum, kalo tak minum, uwek uwekk. Tapi secawan sehari laa.

Oh ya, tajuk entri ni skrip cik kopi lee teheheeee!



9 respon yang Tuan Kemah dah baca:

Unknown said...

aku kali ni peknen takleh minum kopi.. minum kopi je uwek uwek.. yg dalam perut ni ikut bapak dia kot yang tak minum kopi.. bila lalu kedai kopi.. atau lihat kopi ais.. aku menahan je napsu ni.. mana tak nye.. kali ni punya penangan.. kalau ambik menda yg tak berkenan oleh tuan dalam perut tu.. meloya + pening la aku sepanjang hari.. nak buek macam mano..

charlyzediana said...

arr??..alamak... sy peminum kopi yg tegar...huhuu..kene b'cerai la gamaknye...iskk.iskk..sob..sob..

*∽ IZAN ∽* said...

suspen je baca entry.. seb baik saya bukan penggemar kopi. .dari kecik Abah tak minum so family pun ikut.. tapi nescafe pandai la minum.

Kalau pregnant mmg seboleh2 nya tahan dari ambik apa2 sumber berkafein.. dah trimester ke-3 baru berani uhuhuhuhu

ambrynaa said...

First time dengar pasal tips ni:)
Best gila opis bagi kopi free. mau 1 hari 2-3 mug bedal. kat sini, ayo kosong pun bayo sendiri.. Cehh!!

Ija Zambry said...

li - ko tu mmg dah takdir asek meloyeee je time peknen, redha je la hahah! enjoy the feeling! ari tu masa aku peknen, ko bising teringin la bagai haa rasekan! hehehe.

nana - ehh laa yeke peminum kopi tegar? tak penah nampak pon irup kopi! hahaha. tapi betul ni. nanti kalo rajin k ija cari source website tu. bercerai la kejapp.. pas beranak rujuk la belikk

izan - haha saje jee tajuk gempak tektik nk market blog muahahah. kopi n nescafe nye caffein sama berat kott

zalie - hehe kopi free, milo free, teh free, jeles tak? jeles tak? hehehehe

Salmi Khairil said...

banyak pantang n pengorbanan yang perlu dilakukan untuk jadi ibu nie...huhuhu

Ija Zambry said...

salmi- sebelum jadi, lepas jadi, memang baaaanyak pengorbanannya. memang lepas jadi ibu ni baru betul2 rasa terima kasihhhhh sgt kat ibu sendiri.

chinta... said...

hehhe..nasib baik bukan penggemar kopi...

Hanney Hanafiah said...

ehh ye ke?aku skang kalau keje malam je wajib amek kopi..kalau x memang melepek aje la,huhu.. kene carik alternatip lain la camni.

seblum peknen aku x reti gak minom kopi. mase peknen kan aku giler kopi, hari2 mesti nak..tu yang terbawak2 sampai skarang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggal Link Kat Sini Ye!